Welk levend organisme wordt op aarde gemiddeld het oudst ?

Denk aan planten, dieren,...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
1.9K

Het beste antwoord

LOVELOCK, J.E., Gaia. De natuur als organisme.

Vertaald uit het Amerikaans. Beroemde hypothese over de overlevingskracht van een 4½ miljard jaar oud organisme: de aarde.

ISBN 90-229-7552-5

Heb ik nu de punten voor het beste antwoord?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
James Lovelock stelt een hypothese dat de aarde inderdaad misschien als 'levend' organisme kan worden aanzien...alles is op aarde en eruit ontstaan, klopt. Maar het is een hypothese en ik volg je daarin ook wel met je antwoord.
Ga nog even denken over je redenering en hypothese....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In den beginne was er niets...enkel een ruwe bol genaamd de aarde. De aarde zelf flirt met de elementen van Mendelejev en spuwt zichzelf het 'leven' in. Tot op vandaag zie je deze gigant zichzelf instand houden... 10 punten !

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sequoia's worden gemiddeld 1000 jaar?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik las op Nu.jij dat er 500.000 jaar oude bacterien zijn gevonden. Veel ouder kan toch niet mogelijk zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kan je misschien de link doorsturen?
groeten en alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik las het hier ook:
http://74.125.77.132/search?q=cache:0NyDUlEEZsUJ:www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetenschap/Bacterin-van-half-miljoen-jaar-oud-gevonden.htm+hoe+oud+bacterien&cd=4&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
yep, nu moet er iemand komen met een organisme dat 500.001 jaar oud kan worden.
nog even wachten en anders punten verdiend
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, kan haast niet wachten ;-)
Ik denk een kat, omdat deze 6 levens heeft ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goed gevonden maar welke 6 levens dan ? Als het van die 500.000 jaar oude bacteriën zijn zal een kat het oudste worden wellicht ;-)
groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kat heeft toch de spreekwoordelijke 9 levens? Geen 6...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik lees soms ergens 7 en dan weer 9...
misschien kan je ergens een link vinden waar het spreekwoord staat ?
groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heb niet echt een bewijs, maar als je op google "kat + levens" intypt krijg je http://www.gemm.nl/2001/03/9_levens.php en de eerste reactie daaronder... En dat een kat 9 levens heeft in plaats van 7 moge duidelijk zijn. Dus Djimmie heeft er nog 8 te gaan in plaats van 6!!! leek me toch wel een algemeen bekend item ook.
De Taxus een de Olijfboom halen de 2000 jaar mischien/waarschijnlijk nog wel langer, maar dat weten we nog niet, want de bomen die nu 2000 jaar oud zijn en nog leven worden nog steeds ouder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
klopt ook wat je zegt. Hoe oud worden ze dan echt hé ?
goeie reactie
Qua dier denk ik de reuzenschilpad Tui_Malila die 188 jaar is geworden