waarom is de lucht op grotere hoogtes vaker electrisch geladen dan lager?

Ik woon op ongeveer 900 meter boven zeeniveau in zwitserland en heb gemerkt dat de lucht hier veel droger is, mijn huid droger en alles electrisch geladen is, veel meer dan in nederland. Hoewel de temperatuurverschillen niet altijd erg groot zijn is de luchtvochtigheid dat wel...How come?????

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel je dat te luchtvochtigheid erg groot is of dat de verschillen in luchtvochtigheid erg groot zijn?

Antwoorden (1)

Vochtige lucht leid de statische electriciteit af maar droge lucht doet dat minder heeft niets met de hoogte te maken