Kun je beter nadenken als je op je kop staat?

Zo ja, wat is de reden? Zo nee, wat is de reden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1K

Antwoorden (4)

Ik niet in ieder geval. Ik moet me zo concentreren op het op de kop blijven staan, dat er niet veel hersencellen meer overblijven om na te denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kunt niet beter nadenken als je op je kop staat.

Als je goed wilt nadenken, moet je zorgen dat je niks anders aan je "kop" hebt, je moet rust om je heen hebben, en je moet je ook ontspannen.

Natuurlijk weet ik niet hoe jij op je kop staat, maar als ik op mijn kop sta, ben ik verschrikkelijk druk om op mijn kop te blijven staan. Ik kan dan maar aan één ding denken, en dat is het denken aan het op mijn kop staan. Om over andere dingen goed na te denken heb ik dan dus geen tijd. Goed nadenken is er dan niet bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast dat je niet goed na kunt denken als je op je kop staat doordat je te veel bezig bent met het op de kop blijven staan. Ook Al zou je met je benen op je bed gaan liggen en met je torso op de grond(je licht dan ook bijna ondersteboven en belangrijker nog je krijgt hetzelfde effect vanhet bloed dat naar je hoofd stroomt waar jij op doelt geloof ik) denk ik niet dat het veel zin is. Hersenen moeten zeker niet te weinig bloed krijgen maar te veel lijkt me ook niet gezond. Daarnaast is je lichaam dan ontzettend druk om het bloed in je andere ledematen te krijgen omdat het lichaam niet gebouwd is om op de kop te verkeren. Lijkt me dat je die energie beter kunt gebruiken bij het nadenken zelf.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergeef me de enkele zeer slechte spelfouten en fouten in de zinsopbouw... vermoeidheid slaat toe haha :p het gaat om wat ik bedoel niet de vorm waarin ik het breng

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergeef me de enkele zeer slechte spelfouten en fouten in de zinsopbouw... vermoeidheid slaat toe haha :p het gaat om wat ik bedoel niet de vorm waarin ik het breng
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staan de antwoorden..

http://www.goeievraag.nl/vraag/gebeurt-bijv-half-uur-hoofd.147187