Wanneer is een eiland een eiland en wanneer is het gewoon land?

Kijk: IJsland is een heel groot stuk land dat in zee ligt. Net zoals Australië, Nieuw-Zeeland, Ierland, Groot Brittan. Feitelijk gezien is het continent Amerika ook een groot stuk land dat in de zee ligt. Maar waarom wordt dat geen eiland genoemd? Wat is de exacte definitie van 'eiland' en 'vaste land'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
14.7K

Het beste antwoord

Daar is geen norm voor, zie uitleg en verder de site.

Eiland
Voor ander gebruik, zie Eiland (het ondubbelzinnig maken).
eiland (IPA: /ˈaɪlənd/) of eiland (/ˈaɪl/) is om het even welk stuk van land dat volledig door water in twee afmetingen, boven hoog getijde, wordt omringd en van andere significante uitgestrekte gebieden geïsoleerdo. Zeer kleine eilanden zoals optredende landeigenschappen atolls worden geroepen eilandjes. A sleutel of cay is een andere naam voor een klein eiland of een eilandje. Een eiland in een rivier of een meer kan worden genoemd eyot, /ˈaɪət/. Er zijn twee belangrijke types van eilanden: continentale eilanden en oceanic eilanden. Er zijn ook kunstmatige eilanden. Een groepering van geografisch en/of geologisch verwante eilanden wordt genoemd archipel.

Het woord eiland komt uit Het oude Engels ī (e) klier (letterlijk, „waterig land“). Nochtans, werd de spelling van het woord gewijzigd in de 15de eeuw door vereniging met etymologically niet verwante Oude Franse loanword eiland.[1]

Er is geen norm van grootte die eilanden van onderscheidt eilandjes en continenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je noemt een eiland alleen geen eiland als het een continent betreft. Zo zijn Noord-Amerika en Australië geen eilanden, maar continenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je waarom je een eiland een eiland noemt of waarom je een continent een continent noemt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jou antwoord is wel bagger, zeg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en bedankt. Volgens mij is het het juiste antwoord. Heb je al even gelezen wat er op Wikipedia staat? Daar staat ongeveer hetzelfde. Vind je Wikipedia ook bagger, of vind je misschien iedereen behalve jezelf bagger?
Een eiland is een eiland als het land omringt is door water en overal op het eiland de zee invloed heeft op het weerklimaat.
Dat maakt het bijvoorbeeld dat Australië geen eiland is, omdat daar ook een woestijnklimaat is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij was de norm dat er een landwind op moet kunnen waaien, dus niet alleen wind van zee, maar groot genoeg om het begin van de windstroom ook te bevatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eiland is een landoppervlak Welke aan alle kanten Door water is omgeven, echter kleiner is dan een continent Maar groter dan een rots of een zandbank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eiland is geheel omgeven met water. Dan heet het een eiland. In feite zijn alle landen een eiland.
Als je het zeewater geheel weg zou halen...dan is dat eiland gewoon een top van een berg. En daar beneden het dal. De bodem van de zee, zeg maar.
En landen zijn dus grote vlaktes, afgevlakte toppen als het ware en uiteindelijk ook allemaal omgeven met zeewater. Groetjes.