kan een boom zich aanpassen

als je 2 bomen 10 jaar laat groeien daarna word 1 boom een knottenboom nog tien jaar later zaag je ze beiden af dus twee knotten zal de eerste knotten boom eerder takken krijgen?
beide bomen zijn zelfde soort zelfde omstandigheden enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogen wij van je vernemen,wat je met een knottenboom bedoelt? Wel van knotwilg gehoord,maar niet van knottenboom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boeie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ivo27: ik wilde antwoord geven, maar nu denk ik: boeie!

Antwoorden (1)

het moment van het krijgen van takken zal in beide gevallen hetzelfde zijn
maar ten eerste zal een knottenboom kunnen barsten onder het gewicht. ten 2e is het snoeien een soort van beperken van groei. de plant zal nieuwe takken op een andere plaats aan gaan leggen (denk hierbij aan een volle heg die meerdere malen per jaar word gesnoeid, of een heg die kan groeien wat ie wil, en daarna in hetzelfde model/hoogte zal worden afgesnoeid)

bomen kunnen zich dus aanpassen (de bekende buxus vormen, de bonsai, de knotwilg, de leibomen etc)