Omdat het menselijk lichaam niet in staat is vrije stikstof (zoals die in de lucht voorkomt) te gebruiken, en omdat het menselijk lichaam ook geen vrije stikstof produceert.

Toegevoegd na 1 minuut:

Als het lichaam vrije stikstof uit de lucht zou gebruiken, zou je meer stikstof inademen dan uitademen.

Als het lichaam vrije stikstof zou produceren, en als die vrije stikstof dan via de longen zou worden geloosd, zou je meer stikstof uitademen dan inademen.

Geen van beide is het geval.

Cryofiel