Zijn spinnen in een web altijd vrouwelijk ? Waar zijn de mannetjes dan ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
4K

Het beste antwoord

Natuurlijk hebben die een web, als het spinnen gaat waarvan de vrouwtjes eveneens een web maken. Ze blijven echter klein. Ze hoeven niet groot te worden omdat ze geen eieren moeten leggen. Toch moeten ze eten, ze komen ook piepklein uit het ei in het voorjaar.
Je ziet het soms van de huisspin (trechterspin), in deze periode, nu ze rondlopen om te paren en eieren te leggen wel eens een kleiner exemplaar met kortere poten. Dat zijn de mannetjes. Meestal zie je van die grote behaarde joekels, dat zijn de wijfjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die scharrelen rond en proberen een vrouwtje in een web tot paren te krijgen. Als ze geluk hebben worden ze pas opgegeten na de daad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Maar die mannetjes moeten toch ook eten vangen? Of bestelen ze daarvoor vrouwtjes?
Rieneke1
9 jaar geleden
Poet, volgens mij zitten de mannetjes buiten de paartijd gewoon in hun eigen web, als het tenminste een spinsoort betreft die webben maakt.