Ja. Sommige apen kunnen inderdaad huilen, maar niet op dezelfde manier als mensen dat doen. De ogen van de aap blijven immers droog. Als ze triest zijn, brengen apen wel bepaalde geluiden voort die aan het wenen van een mens doen denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Huilen is emoties en naast mensen kunnen alleen krokodillen huilen... Maar andere dieren niet.. ook apen niet... Dat kunnen ze dan zlefs ook weer niet nadoen, na-apen dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook apen kunnen huilen. Ze doen dit niet zoals mensen met tranen, maar de geluiden lijken wel op het huilen bij mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is huilen! Huilen
universeel en typisch menselijk verschijnsel waarbij tranen worden geproduceerd.

Deze site: http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/20494-dierenweetjes-apen.html geeft dit aan:Kunnen apen huilen?
Ja. Sommige apen kunnen inderdaad huilen, maar niet op dezelfde manier als mensen dat doen. De ogen van de aap blijven immers droog. Als ze triest zijn, brengen apen wel bepaalde geluiden voort die aan het wenen van een mens doen denken.

De ogen van de aap blijven immers droog terwijl de betekenis van huilen ; tranen geproduceerd. Een aap kan dus zijn verdriet op andere manieren uiten. Maar een aap kan dus niet huilen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huilen bron wat is huilen!!