Als ik diverse informatie na lees is dit niet zo,maar soms zou je inderdaad zeggen ,dat kleine kinderen de target van muggen zijn.
Over het steekgedrag van een mug is nog niet veel bekend. Vast staat dat alleen vrouwelijke muggen steken, en dan ook alleen in bepaalde periodes. Per prik nemen ze ongeveer 5 microliter bloed af. Een gemiddeld persoon moet dan ook zo'n 2,8 miljoen maal geprikt worden voor deze helemaal leeggezogen is. Ook lijkt het erop dat muggen een VOORKEUR hebben voor VOLWASSENEN boven kinderen. Een dat sommige volwassenen aantrekkelijker zijn dan anderen. Hoe dat precies komt, is niet duidelijk. Wel hebben wetenschappers hier enkele ideeën over. Uit proeven blijkt namelijk dat muggen ons zowel kunnen zien als kunnen ruiken.

Zolang we niet precies weten waar een mug op reageert is het lastig een weermiddel te maken. Pogingen tot op heden zijn er op gericht onze eigen geur te maskeren. Maar de resultaten die hierbij behaald worden zijn zeer beperkt. Zo levert een middel op basis van eucalyptusolie 5 uur bescherming op, sojaolie 2 uur en CITROENELLA werkt zowaar nog slechter en trekt in sommige gevallen zelfs muggen aan. Heeft de mug inmiddels geleerd dat waar citronella is, meestal ook mensen zitten te barbecuen?
Mijn advies is om in de muggentijd onder een klamboe of ander beschermend gaas te slapen.Ook zijn er apparaatjes te koop die je in het stopcontact steekt,waarin dan een vloeistof verdampt,die de muggen in slaap maakt,zodat ze niet steken.
Succes.

Zie onderstaande Link.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat muggen niet vooral kleine kinderen steken. Ik denk dat het gewoon meer opvalt als een klein kind gestoken is. Ze krabben er meer aan en gaan jengelen bij de ouders als ze gestoken zijn. Dat doen volwassenen niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien is hun huid meer geschikt voor die muggen. Dit lijkt mij de voornaamste reden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een algemeen bekend verschijnsel dat kinderen meer door muggen worden gestoken dan volwassenen. Muggen vinden ons via onze lichaamstemperatuur. Vrouwen worden vaker gestoken dan mannen omdat hun lichaamstemperatuur iets hoger ligt dan bij de mannen.Muggen gaan ook op de lucht af hoe meer wij naar mens ruiken hoe sneller hij ons vindt. Waarschijnlijk ruiken kinderen sterker naar mens dan volwassenen. De wilde plant boerenwormkruid ruikt heel sterk. indien je dat over je armen wrijft steken de muggen niet meer want je arm ruikt niet meer naar mens!!!!.Uit deze plant worden ook stoffen gewonnen die gebruikt worden om insecten te bestrijden. Zo simpel is soms de oplossing. Je moet gewoon de muggen voor de gek houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Muggensteken worden uitsluitend toegebracht door vrouwelijke muggen. Zij hebben bouwstoffen uit het bloed nodig om hun eitjes goed tot ontwikkeling te brengen. Muggen worden vooral aangetrokken door de geur en de warmte van een mensenlichaam. Waarom de ene persoon vaker gestoken wordt dan een ander, is niet bekend.