wat is dit voor dier?

Het is ongeveer 1 cm.
Lijkt op een bolletje tuin afval.
En het kroop op onze tuinstoel.
Bewoog zich vooruit doormiddel van een soort tongetje wat er uit kwam.

Wie weet wat dit is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

heb even moeten zoeken voor je, omdat ik dit kleine diertje wel eens meer gezien had, maar niet goed de naam wist.
Het is de larve van een bijzonder vlindertje de zakdrager genoemd.
Deze larven leven/ wonen in een soort zakje, waaraan allerlei deeltjes van de tuin aan vast geplakt zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is het misschien de Taxuskever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als een slak waar wat bladeren aan zijn blijven hangen