Is het mogelijk dat een aanpassing van de hersenen kan zorgen dat iemand zonder oefening beschikt over bijvoorbeeld kong-fu of judo technieken?

De motoriek van de mens is een vaardigheid die wordt verankerd in de hersenen en wordt niet meer verleend. Is het dan mogelijk als het menselijk brein wordt aangepast is het mogelijk dat je dingen kan doen die je nooit geleerd hebt, judo technieken etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Ritsuka
12 jaar geleden
kijk eens naar the Matrix en de serie Dollhouse, daar kan dat :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar puur vanuit de theorie omtrent de ontwikkeling van kinderen (en dan vooral de motoriek) wordt nu aangenomen dat het bij deze vaardigheden gaat om neurologische verankering. De vaardigheid wordt opgeslagen in hersenen en wordt niet meer verleerd. Vanuit die theorie zou je zeggen dat, MOCHT het ooit zover komen dat we de ontwikkeling van hersenen kunnen manipuleren, het mogelijk is om motorische handelingen te programmeren ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles kan. In theorie is het mogelijk, als wij leren hoe je de paadjes in je hoofd kunt banen.
Reddie
12 jaar geleden
Copy en Paste vanaf een USB stick, bedoel je?
De simpelste manier blijft toch gewoon oefenen. Daar is ons hele lichaam op afgesteld.
Ik ken wel mensen die graag iets willen kunnen, maar geen zin hebben om iets te leren. Voor hen zou het wel iets zijn.
Voor mij is nooit het einddoel, maar de weg erheen het interessantst. Het einddoel is de dood, maar van de weg erheen geniet ik het meest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien een kortsluiting in de hersenen waardoor de controle op de bewegingen juist weg is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden, maar mijn vraag was puur hypothetisch. Ik bedoelde het meer van stel het kan over 50 jaar...

Antwoorden (1)

In theorie zou het mogelijk zijn, maar zo ver in de technologie is de mens nog niet.