hoe heten de spiercellen die gekenmerkt worden door hun grote weerstand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Misschien bedoel je de hartspiercellen.
Hartspiercellen hebben een groter samentrekkend vermogen dan gewone spiercellen. Ze zijn zo gebouwd, dat ze meer kracht kunnen ontwikkelen en zeer snel na inspanning herstellen. De hartspier wordt daardoor nooit moe en kan zonder ophouden zijn werk doen.

Daarnaast beschikken hartspiercellen over meer mitochondriën dan andere spiercellen. Mitochondriën zijn de energiefabriekjes van de cel. Met meer mitochondriën per cel kan de hartspiercel dus meer energie vrijmaken uit voedsel en dus harder werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

gladde spierencellen??