Even voor de duidelijkheid een vlieg is geen zoogdier, maar heeft wel zuurstof nodig alle insecten hebben zuurstof nodig ze trillen met hun achterlijf om zuurstof in hun lichaam te laten ze hebben geen longen maar een soort buizen door heel het lichaam met longblaasjes waar de stofwisseling plaatsvind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij heeft elk levend zoogdier zuurstof nodig, dus nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, want elk dier heeft zuurstof nodig om te verbranden wat hij eet. Ook al eet een vliegje maar heel weinig, hij heeft ook een heel klein beetje zuurstof nodig.

De energie die wij krijgen van ons eten, komt vrij door middel van verbranding. Een verbranding is een reactie tussen zuurstof en brandstof. Als je de zuurstof weg zou halen zou er geen verbranding plaatsvinden, dus komt er ook geen energie vrij.
En zonder die energie zouden we helemaal niks meer kunnen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Die ja moet natuurlijk een nee zijn.