Muggen gaan niet weg van citroen.
Maar muggen kunnen dan geen mensen meer ruiken.
Muggen kunnen 2 dingen erg goed, ze kunnen themperatuur voelen en enorm goed ruiken.
Ze gaan dus op mensenlucht af en vooral rond de sokken ruiken wij erg sterk naar mens, daarom wordt je juist daar veel gestoken, maar ook je armen ruiken erg naar mens.
Door bepaalde sterke luchtjes van planten maar ook citroenen kunnen ze ons niet meer ruiken.
Als je buiten in de natuur bent en je hebt last van muggen, pluk dan wat boerenwormkruid en wrijf dit over je armen, dit kruid ruikt erg sterk waardoor we voor de muggen niet meer naar mens ruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Citroen schijnt niet te helpen tegen de muggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
citroen zelf houdt de muggen niet weg
maar citroengras wel
door de lucht raken de muggen in de war, met hun receptoren waarmee ze de mens opsporen kunnen ze niet meer waarnemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat muggen er niet van houden?