Is er meer genetische overeenkomst tussen bijv. een Nederlander en een Italiaan dan tussen een Nederlander en een Indiaan?

Aangezien een Nederlander gemiddeld meer uiterlijke overeenkomsten heeft met een Italiaan dan met een Indiaan. Zijn er dan ook bepaalde stukken in het DNA die hetzelfde zijn tussen twee groepen in een bepaald ras terwijl in een ander ras dat stuk DNA er anders uit ziet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet waar.
De genetische verschillen tussen de alle mensen is minimaal. En het kan zijn dat een Indiaan genetisch dichter bij jou ligt dan jij bij je buurman.
Reddie