waarom reageert een vlieg niet op LCD?

als een vlieg op mijn beeldscherm zit en ik de achtergrond van kleur verander (met veel kleur verschil) blijft een vlieg gewoon zitten? of als ik mijn muis (computermuis) naar de vlieg toe beweer ook blijft hij ook zitten. maar als ik mijn hand verplaats vliegt hij weg? waarom reageert hij dan niet op mijn scherm?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien kijken ze niet naar onder? Of is de beweging te klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat naar onderkijken denk ik niet want op mijn eyefinity setup blijft zoon vlieg gewoon zitten en op de tv ook? dat lijkt mij dat je dat ook ziet als ik vooruit kijkt?
zouden ze in infrarood kijken? dan kan het wel want in infrarood is alles zelfde als het maar net zo warm is? plzz iemand weet iemand dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik mij ook altijd afgevraagd.

Het beste antwoord

Vliegen reageren op trillingen in de lucht. Ze hebben als het ware 'oren' op hun pootjes, waarmee ze drukverschillen kunnen opvangen. Wat voor ons eruitziet als beweging op het scherm wordt dus door vliegen niet opgevat als beweging.