Welk insect is dit?

Hard brommend geluid en bleef me achter na zitten op het werk. Het diertje heeft 4 vleugels en een soort van angel? Enige optie om ervan af te komen was hem neer te slaan.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
was gewoon toeval dat hij naar je toe vloog, het is( was) een zeer bijzonder diertje, zoek maar eens op op internet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Arm beestje..

Antwoorden (1)

Dat is (was) een reuzenhoutwesp.

Toegevoegd na 4 minuten:
Latijnse naam: Urocerus gigas. Een vrouwtje, te zien aan de legboor.

Ondanks haar gevaarlijke uiterlijk is de wesp geheel ongevaarlijk. Ze is vaak actief op warme, zomerse dagen en de eileg vindt vaak plaats op liggende sparrenstammen.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Held(in)!! Dank u!