Zijn duiven sloom?

Als ik met mijn auto aan kom rijden vliegen ze pas op het laatste moment weg.
Andere vogels 'snappen' eerder dat er iets aankomt waarvoor ze beter kunnen wijken. Denk aan de ekster of kraaitjes.
Waarom reageren ze zo traag?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik denk niet dat duiven zo sloom zijn, maar ze zijn bepaald niet het scherpste mes in de lade. eksters, kraaien en kauwtjes zijn veel en veel slimmer, en zullen zich beter bewust zijn van het gevaar.

Als dierenvriend kan ik hierop maar 1 antwoord zo bedenken, maar mogelijk zijn er anderen hier die meer "experts" zijn in gedrag duiven"? Ik denk dat ook hierin weer veel onwetendheid heerst bij vooral de stadsmensen die het 'goed en leuk vinden' om ze in een drukke stad steeds te voeren. Daarnaast is er in de steden helaas nog veel afval van bv junkfood-eters en mensen/kinderen mikken dit gewoon op straat! Overgrote deel zijn "verdwaalde of afgekeurde postduiven" ooit geweest overigens van de duivenmelkers.. Duiven zijn van nature vogels die niet in een stad horen te leven (is mijn mening). Er is al veel overlast in de steden door de vele duivenpoep op auto's die geparkeerd staan, gevels, luiken van winkels enz. En daarmee meer kans op overbrengen van ziektes! Daarom zou er iets grondig gedaan moeten worden om vindingrjik deze duiven en toename populatie te reduceren, want 'door hun gewende en verwende leventje' blijven ze ook in het verkeer zorgen voor schrik en onverwachte acties van de plotse en laagvliegende duiven voor je fiets of auto langs! Hierbij denk ik vooral aan duiventillen plaatsen op hoge gebouwen in een stad waar ze wel gevoerd/verzorgd kunnen worden en hun eieren kunnen leggen en hun eieren kunnen worden vervangen door 'gipseieren' zodat er niet NOG meer duiven bijkomen ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100