Na hoeveel weken mag je tropische vissen in een aquarium toevoegen?

Het aquarium is al ingericht en er zit een verwarmingselement en een pomp. Hij moet in biologische evenwicht komen. Hoe lang moet je nu wachten om de vissen in te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

Meestal wordt daarvoor zo`n twee weken aangehouden.
Heb je er aan gedacht dat je ook een bacteriecultuur in het aquarium moet introduceren? Gewoon te koop bij de dierenwinkel.

En na die twee weken ga je eerst het water eens testen. Met name of er geen nitriet in zit, wat dat is dodelijk voor vissen.

Doe er niet in één keer heel veel vissen in, want dan is het opgebouwde biologisch evenwicht zo weer om zeep geholpen, door alle vissenpoep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik dacht ,als het cycliden zijn was dit na 3maand en bij zeevissen na 6 maand
aub.