Als je begint met gapen, wilt dat meteen zeggen dat je dan ook slaap heb?

Hallo,

Morgen heb ik een tentamen en daar 'probeer' ik nu keihard voor te leren...
Ik begin op dit moment met gapen, wilt dat nu zeggen dat ik dan minder goed de stof opneem en dat mijn lichaam toe aan rust is?

Ik werd om 12u wakker (ja, erg laat) en begin ben nu pas echt gaan zitten om te leren (zou het psychologisch kunnen zijn?).

Ik hoop dat mijn vraag hiermee duidelijk is.

7 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Ritsuka
7 jaar geleden
Neem even korte pauze, benen strekken, frisse lucht, wat water drinken. 5 minuten, en dan weer door voor 20-30 minuten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gapen is ook een uitingsvorm van ontspannen voelen. Maar wanneer ik je 1e zin lees, waar jij aangeeft 'keihard probeert te leren', gebeurd m.i. het tegenovergestelde.
Je kunt je niet focussen, bent verveeld, ...

Antwoorden (2)

Dat hoeft niet. Mensen geeuwen als ze slaperig of verveeld zijn, als hun bloedsuiker laag is, maar vooral als ze een ander zien geeuwen. Er kunnen dus andere oorzaken zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee helemaal niet,je kunt ook gapen alsje verveelt bent of iemand anders gaapt. je kan ook verkeerd ademen en daardoor je keel open wilt gaan staan en je lichaam dat doet met gapen zodat het je keel openmaakt. succes met je toetsenn!