Waarom is men bang dat een bij uit sterft, als ook vliegen op bloemen zitten?

Heb vanmiddag op wat bloemen, bijen bezig gezien , maar ook vliegen vlogen van bloem naar bloem.Dan zit het met de bevruchting van bloemen toch wel goed?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het gaat bij de bevruchting van bloemen vooral om het verspreiden van stuifmeel. Bijen zijn effectiever in het verspreiden van stuifmeel o.a. vanwege de vele haartjes op hun achterpoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De vliegen die jij zag, 'snoepen' niet van de nectar in die bloem. Daarom spelen zij amper een rol in het bevruchtingsproces.