Zijn er ook dieren die huisdieren hebben?

(Dan bedoel ik geen mensen.)

Het moet gaan om huisdieren die echt aandacht krijgen van de huisdier-houd-dieren.
Dus geen haaien met schoonmaakvisjes om zich heen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Kimath
13 jaar geleden
1 van onze katten gaat regelmatig naar de hond toe en begint die kopjes te geven, erg lief :)
We hebben een hond gehad, die was schijnzwanger en ging onze jonge kat verzorgen alsof het haar jonkie was, melk geven, wassen, beschermen. Maar deze 2 situaties vallen niet onder wat jij bedoeld.

Het beste antwoord

Ik heb ooit in een dierenwinkel een kooi gezien met daarin een ara en een schildpad. Die twee waren de dikste vriendjes en die ara probeerde de schildpad ook echt te voederen. Weet niet of je dat een huisdier van een dier kan noemen of eerder verkeerde socialisatie waardoor de ara denkt dat hij ook een schildpad is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een krokodil heeft zijn vogeltjes,die zijn tanden verzorgen.maar ik weet niet of je dat als huisdier mag zien,of als knechtje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mieren verzorgen diverse andere dieren om van hun producten te kunnen gebruiken
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat klinkt meer als veeteelt dan als huisdieren.
mijn hond had vlooien of telt dit niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als eerste zou ik denken dat je een huis (hol, grot of wat dan ook) moet hebben om een huisdier te kunnen hebben. Dat verkleint de groep van mogelijke dieren al.

Verder denk ik dat het alleen een huisdier is als je er geen direct profijt van hebt en je er zelfs extra middelen voor vrij moet maken om het te kunnen verzorgen.

Het is een beetje lastig iets te bewijzen dat niet zo is, maar het lijkt mij in te gaan tegen de natuur van dieren en zou ik dus zeggen dat dat niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals jij het vraagt:, NEE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Ik heb serieus eens een docu gezien over een vrouw met een klein schoothondje. Zij was helemaal gek op dat beest en behandelde deze dan ook als haar kind. Dit hondje had dan dus ook een hond als huisdier gekregen! Een iets grotere hond, dat minder privileges had als de schoothond. Hij werd gewoon behandeld als een echte hond. Ik vond het erg bizar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mieren houden en beschermen luizen, zodat ze die kunnen melken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vel dieren leven in symbiose met elkaar, zoals het clownsvisje wat in/bij de zeeannemoon leeft.
De zeeannemoon heeft dus huisdieren!!
Zo zijn er wel meer voorbeelden en is het antwoord dus JA.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mieren, kweken termieten en schimmels.