gemiddeld 1900 KG/M3

Toegevoegd na 24 seconden:
Uiteraard afhankelijk van je leeftijd en dergelijke
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Hoe kom je aan dat getal?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat lijkt me een dichtheid, oftewel soortelijke massa; dat heeft weinig met hardheid te maken. (Bv. lood is zeer dicht, maar nauwelijks hard.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een punt, dan begrijp ik even niet zo goed wat er met hardheid word bedoeld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe bereken je zo iets?
Hardheid kun je op veel manieren meten. Voor wat precieze gegevens zie Tabel 1 van onderstaande publicatie (helaas in het Engels en in ongebruikelijke eenheden). De Vickers "Diamond Pyramid Hardness" hardheidstest komt op 30 a 35 uit, zie ik; en dat zijn soortgelijke waarden als aluminium als ik het goed begrijp.