Welk dier is dit geweest?

Ik vond dit kleine schedeltje in mijn achtertuin en vraag me af van welk dier het is. De lengte van het schedeltje is ongeveer 3.5 centimeter.

Toegevoegd na 13 uur:
Ik heb een foto van de onderkant van het schedeltje toegevoegd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessante vraag. Ik zou zelf in eerste instantie aan een rat of zo denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik dacht zelf ook eerst aan een rat. Ik heb echter ook konijnen, hazen en zelfs een vos in mijn tuin rondlopen dus ik heb schedelafbeeldingen daarvan gezocht maar die lijken allemaal niet op wat ik hier heb gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn de tanden niet zichtbaar of zitten die er niet in?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je de onderkant niet fotograferen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vos ging ook nog door m'n hoofd, maar dat zou wel een erg klein vosje zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal z.s.m. een foto van de onderkant maken. Volgens mij zaten er geen tanden meer in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het zo een beetje lastig plaatsen waar de ogen zaten en de tanden. Het lijkt me een bovenkaak. Als er geen tanden in zaten, is het dan wel een knaagdier?
Rieneke1
13 jaar geleden
ik betwijfel of het wel een schedeltje is.
je zou het ook eens kunnen vragen op waarneming.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mol zag ik er later ook nog in ja.

Antwoorden (1)

Kan het niet gewoon een heel klein hondje zijn wat daar ooit is begraven, een Chihuahua of iets?