Hoe kan ik een rendiervacht behandelen zodat het haar niet meer afbreekt?

Voor alle duidelijkheid,het rendier is dood.....
Maar zo gauw je het aanraakt breekt het af.(doordat het een holle haar is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle haren zijn hol, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Aan andere soorten bont breek het haar niet af als je het aanraakt. Ik heb meer het idee dat het komt omdat de huid niet goed is behandeld toen het van het beest afkwam en als dat het geval is kan ik me niet voorstellen dat er iets aan te doen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb pantoffels van rendiervel gehad en die gingen jaren mee en vielen niet uit. Vermoedelijk is de vacht niet juist gelooid.Of al zo oud dat het bros wordt.
Misschien kan een taxidermist je adviseren.Zij prepareren ook huiden en dode dieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nope ligt wel aan het haar.
Vooral wintervacht kent dit probleem.

Het beste antwoord

Elke vliegvisser die zelf zijn vliegen bind zal beamen dat rendier haar snel breekt.
Is gewoon inherent aan het soort haar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet je die vliegen dan met rendierhaar binden? Waarom dan? (interessant!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Holle haren drijven, dus ideaal vleugel materiaal voor droge vliegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weer wat geleerd, bedankt.