nou lees dit artikel maar eens ;)

kortom, groen valt op, dus een makkelijke prooi
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kleur 'groen' komt in de natuur voor door chlorofyl. Chlorofyl is het pigment dat planten fotosynthese biedt, wat een basis is voor hun voeding. Zoogdieren zijn voor hun voeding een andere weg ingeslagen: zij eten planten (of andere dieren). Zij hebben chlorofyl of fotosynthese dus niet nodig.

Overigens is er wel een soort van uitzondering: de luiaard in Zuid-Amerika. Die heeft in zijn vacht een alg groeien waarmee hij zich een groene schutkleur toemeet.