is er een naam voor geslachtsverkeer tussen verschillende diersoorten?

Ik heb een tweeluik geschilderd voor een thematische expositie, waarbij ik bij toeval twee "diersoorten" tegen elkaar tekende. Daarbij ontstond deze vraag.
(Ik herinner mij, dat ik al kraaien heb gezien met enkele witte veren in hun vleugels. Volgens mij zijn die ook door kruising ontstaan.)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Uit de bron die Tjidske geeft blijkt dat kruisen en hybride termen zijn die betrekking hebben op het product van paring tussen verschillende soorten. Voor de daad zelf, waarop de vraag volgens mij betrekking heeft, bestaat bij mijn weten geen aparte term. Het valt taalkundig echter onder de term sodomie, die staat voor tegennatuurlijke sexuele handelingen. Want dat zijn het in feite.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kruisen of Hybrides
http://plazilla.com/page/4295051417/top-10-vreemdste-kruisingen-tussen-dieren-hybrides
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
Dat is de naam van het jong dat erop volgt. Lijkt me.
Maar is de vraag niet naar hoe is de naam van seks tussen verschillende beesten. Dus wat is het werkwoord dat je moet toepassen om hybrides te maken. Het kan dat ik me vergis dus niet boos worden.
Hou het gewoon bij seks.
Dat is een beetje de meest simpele naam die je de daad kan geven.
nounka