Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn die mysterieuze putjes in mijn gazon?

Plotseling zitten er zo'n 6 a 7 putten in het grasveld. Sommige zijn 15 cm tot 20 cm diep, terwijl de diameter maar 3 of 4 cm is. Het is duidelijk niet van een hond of een mol. Wel zie je zanduitgooi naar drie zijden. Kan het van een reiger zijn. Of wat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik gok dat het of muizen zijn, of konijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog even gekeken op internet. Heb een soortgelijk gat gevonden. Van een Das opzoek naar muizen. Kijk maar een s op de link: http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.agrarischnatuurbeheerweststellingwerf.nl/berm100_1161g.jpg&imgrefurl=http://www.agrarischnatuurbeheerweststellingwerf.nl/page_4%2520berm.htm&usg=__7myN1kBxLEHRSsgKc07wEPMtBGs=&h=667&w=1000&sz=373&hl=nl&start=49&um=1&tbnid=9SiEluYiKU6_0M:&tbnh=99&tbnw=149&prev=/images%3Fq%3Dmuis%2Bgat%26ndsp%3D20%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D40%26um%3D1

Andere antwoorden (8)

Domme reiger als ie denkt dat er vissen onder je gazon zwemmen?
Geen konijnen of muizen in de buurt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veldmuizen !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat het Aliens zijn, die zich onder je gazon proberen te verstoppen!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Aliens graven gewoonlijk niet maar branden met hun heat ray een gat in de gond. Ik zie hier echter geen schroeisporen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik denk dat deze alien opzoek was naar eten onder de grond, een worm ofzo. Ze zijn dan bang om met hun Heat ray het eten te vernietiging, dus pakken ze een aardse oplossing: Graven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha! Een meisje weet dat wormen ook aliens zijn. Aliens eten elkaar niet op, daar is toen dat intergalactische verdrag over afgesloten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar waarschijnlijk was het een kanibalistische Alien die het verdrag aan zijn laars lapt. Daarom ook het symbolisch Horloge, dat ernaast ligt!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou er toch een laars bij liggen in plaats van een horloge? Maar inderdaad, je kunt gelijk hebben.
Gremlins !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He ik was mijn horlogemaker al een tijdje kwijt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een minimol?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mol maakt meestal een hoopje, maar zou kunnen.

Het is duidelijk wel gegraven, want het zand ligt verspreid. Het zou een konijn kunnen zijn of een muis (ligt aan de grootte van het hol). Let op uitwerpselen, als die rond zijn is het van een konijn, zijn ze langgerechter met een puntje, dan van muizen.

Kan ook een ander beest zijn, dus om het echt te weten zónder de veroorzaker te zien, moet je op zoek naar keuteltjes.

Toegevoegd op 19-06-2009 13:44:07
Een muizenhol is meestal maar een klein rondje van enkele cm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een fret?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding