Ik weet dat sommige libelles wespen eten. Verder staat hieronder een bron waarin een aantal beesten genoemd worden die wespen eten (is in het engels)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

jazeker, een wespendief, de naam zegt het al.
Rieneke1
14 jaar geleden
't Is niet dat ik ze besten noem maar..ze eten soms echt alles;

Japanners kunnen rijstcrackers met wesp eten
Een wespenfanclub in Japan heeft de stekende insecten aan rijstcrackers toegevoegd. De wespenrijstcrackers met duidelijk zichtbare graafwespen worden geproduceerd in de stad Omachi, ten noordwesten van de hoofdstad Tokio. Gevraagde jongeren weigeren de wespencrackers te eten, aldus de voorzitter van de wespenfanclub die de nieuwe delicatesse in de stad uitdeelde. De ouderen zijn er gek op. We hebben al een bestelling gekregen van een verzorgingstehuis. Volgens de voorzitter hebben de nieuwe crackers een wespachtig aroma en bevatten ze wat meer olie. "Je moet het echt zelf een keer proberen", spoorde hij voorbijgangers aan.

Toegevoegd na 23 minuten:
besten=beesten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de bijeneter doet dat onder andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja de: Wespendief (Pernis apivorus)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze hond. Maar daar krijgt hij wel altijd spijt van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ook zo'n hond gekend, soms piepte hij wel even, maar dat weerhield hem niet van een volgende hap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen helaas helpt het bij ons ook niet... Hij blijft het doen.. Stom beest :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeel herkenbaar... zomers in de tuin: hap. KEF... en weer hap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ooh wat erg, arm beest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja idd. loopt die met zo'n dikke wang...:-(
Jazeker, de hornaar ; ook een gezellige gast.
Jammer genoeg steekt-ie zelf ook, maar een hornaar kan in mum van tijd een heel wespennest uitroeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist geen eens dat dat ding bestand.. +1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je geen bijen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook. Maari k heb ooit een documentaire gezien waarin een paar hornaars (twee of drie) echt in mm van tijd een heel nest gewone limonadewespen de koppen afbeet. Sindsdien maak ik ze niet meer dood. Ik heb ze liever niet in huis, maar ik maak ze niet meer dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een hoornaar is niet aggresief en steekt pas waneer ze in groot gevaar verkeerd,net zoals de hommel.
Inderdaad de wespendief maar ook ander vogels eten wespen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overlast:
De nesten worden net als bij de bijen goed verdedigd tegen vijanden als vogels, muizen, andere wespen en de mens.
voor de mens geld jappaners maar dat artiekel werd al vermeld hier.
en wespen worden dus gegeten door vogels,muizen en door hun eigen soort!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ik niet weten.
Maar er zijn wel planten die wespen eten.

http://www.youtube.com/watch?v=UwV7xlMFIdo&feature=related
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, in ieder geval de bijeneter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene kikkers eten wespen.
Bij mij in de vijver zat een wesp op een lelieblad een groene kikker ging er op af en at hem op.
Ik dacht dat hij hem uit zou spugen maar hij had er geen problemen mee.