Hoe kan het, dat vaak als ik mijn ogen dicht doe, het dan lichter is, dan als ik ze open heb?

dit merk ik vooral in een donkere kamer. dan doe ik mijn ogen dicht om te gaan slapen, en dan is het opeens weer heel licht, lichten dan in de donkere kamer, met mijn ogen open.... wat is dit??? weet iemand dat?

vast bedankt...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

als je je ogen openhebt, zie je alleen maar vage grijstinten. dit betekent dat er nog wel licht is. als je ze dichtdoet schijnt dit licht door je oogleden en lijkt alles rood, doordat je als het ware je bloed ziet. (oke luguber, maar het licht komt door je vlees heen, alsof je een lamp achter je vinger houdt zegmaar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi, nee dat is het niet, dat rood snap ik, maar tis echt licht, langzaam verdwijnt dat dan in een klein kringetje, net als jeen oude zwart wit tv uit zet, dat t beeld steeds kleiner word, maar eerst helemaal wit... snap je t nog??
tis gewoon licht als ik mijn ogen dicht doe, dat duurt even.....
in ieder geval dank voor jou antwoord, maar dat effect, ken ik al en treed niet op in de donkere kamer....... dank en fijne avond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o, bedoel je van dat licht, als je je ogen dicht hebt, en je drukt op je ogen dat je dan allemaal lichteffecten krijgt, zegmaar? daarvan weet ik het niet, maar ik vind het wel cool. kan je je uren mee vermaken denk ik, als je de tijd hebt :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hai, ik reageer een beetje laat terug, maar ook dat bedoel ik niet maar ik denk dat t wel in die zelfde lijn licht..........
gaaf he, trouwens, al die caleidoscoop effecten, ik kijk , als ik niet kan slapen, altijd naar een lichtpuntje wat ik zie op de plek waar men zegt dat t derde oog zit zeg maar, als ik daar in kijk, word t langzaam kleiner en val ik in slaap, geinig spul, dat oog............ doegg!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dr was maar een antwoord