Komt pedoseksualiteit ook voor bij dieren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

nee hoor, dieren kennen geen morele bezwaren, en dus kennen ze geen TE-jong... vroeger zijn er verder bij mensen heel wat dingen normaal geweest, die tegenwoordig echt niet door de bocht kunnen. lees maar bij de bron, een hoop van deze voorbeelden vallen tegenwoordig onder pedoseksualiteit. dus zodra dieren het intellect, en de cultuur, ontwikkelen om morele bezwaren te hebben, kan het best voorkomen, maar zolang dat niet zo is, komt het niet voor.

Bronnen:
http://altahrir.wordpress.com/2012/01/17/h...

Nee, dieren hebben geen weet van leeftijd. Pedoseksualiteit is een bewuste keuze en daaraan ontbreekt het dieren.

Nee, want dieren paren alleen, als het vrouwtje vruchtbaar is, en bovendien ook nog alleen maar als zij het toestaat. Een vrouwtje dat nog te jong is om vruchtbaar te zijn wordt dus met rust gelaten. Jonge mannetjes zullen ook proberen te paren, maar worden door de oudere, dominatere mannetjes verjaagd. En als een vrouwtje niet vruchtbaar is, wordt er helemaal niet gepaard. Sex voor de lol kennen dieren eigenlijk niet. Enige uitzondering zijn een bepaald soort apen : die paren ook om ruzies om eten te voorkomen, bijv, of om ruzies bij te leggen. En dit gebeurt eigenlijk ook nog maar bij één soort : de bono.....(en de rest van de rasnaam moet ik even op gaan zoeken, wan die weet ik even niet - voeg ik zo toe.... Toegevoegd na 1 minuut: bonobo's, heten ze.

Zoals de vraag gesteld is, is het antwoord waarschijnlijk "nee", omdat het concept van 'pedoseksualiteit' inhoudt dat er een bewuste keuze wordt gemaakt, en er sprake is van een voorkeur voor seks met seksueel onrijpe soortgenoten. Bij dieren is het dan zeer de vraag in hoeverre dit überhaupt kan, maar dan praat ik over de wijze waarop de vraag gesteld is. En toch, komt zeker voor dat heel veel diersoorten, "andere" seksuele voorkeuren hebben, en seks hebben alleen maar voor hun genot. NB: met "andere" bedoel ik niets discriminerend, hoor! Gewoon dat dieren voorkeur kunnen hebben voor seks dat niet tot voortplanting zal leiden. Het is wetenschappelijk bewezen dat homoseksualiteit voorkomt bij heel veel diersoorten, en niet alleen bij primaten, ook bij paarden, runderen, katachtigen, enz. Ook is het bekend dat de meeste dieren masturberen (apen, paarden, honden, katten...) Seks met onrijpe soortgenoten is ook heel goed mogelijk. Het komt minder vaak voor, puur omdat het effect van de feromonen niet aanwezig is (onrijpe dieren produceren geen of erg weinig feromonen), maar het komt zeker voor. Dus als je de vraag lees als "Komt seks met onrijpe soortgenoten bij dieren voor?", dan is het antwoord zonder meer "ja". Kan je dat onder de definitie van "pedofilie" brengen? Ik weet het niet, dat wordt eerder een filosofische vraag dan een zoölogische vraag, maar dat seks met "minderjarigen" voorkomt bij dieren, dat is 100% zeker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100