Zoals de vraag gesteld is, is het antwoord waarschijnlijk "nee", omdat het concept van 'pedoseksualiteit' inhoudt dat er een bewuste keuze wordt gemaakt, en er sprake is van een voorkeur voor seks met seksueel onrijpe soortgenoten.
Bij dieren is het dan zeer de vraag in hoeverre dit überhaupt kan, maar dan praat ik over de wijze waarop de vraag gesteld is.
En toch, komt zeker voor dat heel veel diersoorten, "andere" seksuele voorkeuren hebben, en seks hebben alleen maar voor hun genot.
NB: met "andere" bedoel ik niets discriminerend, hoor! Gewoon dat dieren voorkeur kunnen hebben voor seks dat niet tot voortplanting zal leiden.
Het is wetenschappelijk bewezen dat homoseksualiteit voorkomt bij heel veel diersoorten, en niet alleen bij primaten, ook bij paarden, runderen, katachtigen, enz.
Ook is het bekend dat de meeste dieren masturberen (apen, paarden, honden, katten...)
Seks met onrijpe soortgenoten is ook heel goed mogelijk. Het komt minder vaak voor, puur omdat het effect van de feromonen niet aanwezig is (onrijpe dieren produceren geen of erg weinig feromonen), maar het komt zeker voor.
Dus als je de vraag lees als "Komt seks met onrijpe soortgenoten bij dieren voor?", dan is het antwoord zonder meer "ja".
Kan je dat onder de definitie van "pedofilie" brengen? Ik weet het niet, dat wordt eerder een filosofische vraag dan een zoölogische vraag, maar dat seks met "minderjarigen" voorkomt bij dieren, dat is 100% zeker.