Ik heb heel veel slaap nodig, en heb wallen onder me ogen. Wat kan ik doen om te slapen zonder dat ik heel vroeg naar bed moet?

Ik ben 12 jaar oud en ik slaap meestal heel laat, rond 11 á 12 uur. Ik moet dan om 7 uur / kwart over 7 uit bed, en dan voel ik me erg moe. Ik ben een keer om 6 uur naar bed geweest, en toen was ik óók nog moe.
Kan ik er iets aan doen zodat ik niet heel vroeg naar bed hoef?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een meisje van hoort om 21:00 uur naar bed te gaan. De vraag is, waarom kun je niet slapen? Wat doe je tot 12 uur? Zorg dat je ontspannen bent voordat je naar bed gaat. Een warm bad b.v. Ga niet computeren of t.v. kijken, dat ontspant je hersenen niet. Probeer vanaf nu iedere avond een half uur eerder naar bed te gaan en zet je wekker op tijd en ga er dan ook echt uit.

middagdutjes

Je hoeft niet heel vroeg naar bed. Maar wel om 10.00 uur. En dat iedere dag. Dan krijg je 9 uur slaap en die heb je waarschijnlijk nodig. Een keertje om 6 uur naar bed helpt natuurlijk niet.

Ik denk dat je er verstandig aan doet elke avond vroeger naar bed te gaan, zo rond een uur of 9, 1/2 10. Je hebt je slaap gewoon nodig. Van een keertje om 6 uur naar bed gaan gaan je wallen niet weg.

Gebruik een poosje Melatonine. Dat versterkt het dag- en nachtritme. Een paar tabletjes van o,o1 mg. Om even bij te tanken. Je hebt juist je slaap nodig, als jonge tiener. Je gaat een groeispurt krijgen en er komt heel veel op je af op deze leeftijd: groep8/brugklas. Dan is het belangrijk dat je goed uitgerust bent. Overleg met je ouder(s) of je even een maand Melatonine mag nemen. Mogelijk heb je dan weer vanuit jezelf het slaapritme te pakken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100