nee, vogels hebben geen tanden.
wel hebben sommige vogels, zoals ganzen, een kartelrandje aan de snavel, om beter grip te hebben.
Rieneke1
13 jaar geleden
Vogels zijn sterk aangepast aan het vliegen. Zo hebben moderne vogels geen tanden in de kaak maar een hoornsnavel, die lichter is, en een gespierde maag om te kunnen "kauwen".

Beide eigenschappen kunnen we ook bij dinosauriërs vinden. Vele uitgestorven vormen hadden echter nog wel tanden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze komen wel uit het ei met een zogenaamd 'eitandje', een puntje op hun snavel dat helpt om de eierschaal te breken.

Op deze foto: http://www.natuurdichtbij.be/images/vogels/waterhoen/ph-waterhoenkuiken%200901.jpg kun je het zien, het witte puntje op het uiteinde van de snavel.

En verder:
"Hebben vogels tanden?
Alle vogels met tanden zijn uitgestorven. De Archaeopteryx macrura uit de Jura-periode had tanden. Dat komt omdat vogels afstammen van een bepaalde groep op twee poten lopende reptielen. Omdat hedendaagse vogels hun eten niet kunnen kauwen, hebben ze een spiermaag. De vogel slikt af en toe steentjes in en door het samentrekken van de spiermaag kan zo het voedsel worden gemaald."
http://dier-en-natuur.infonu.nl/vogels/16789-dierenweetjes-vogels.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee lang niet alle vogels!