Met welke twee soorten cellen is de binnen kant van de luchtpijp bekleed, wat is een andere naam voor buikademhaling?

Weet iemand hier antwoord op? :D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Het beste antwoord

Buikademhaling is ook wel middenrifademhaling, omdat het middenrif en de buikwand bij deze soort ademhaling een hele grote rol spelen.

De luchtpijp is bedekt met een slijmlaag.
Deze wordt gemaakt trilhaarcellen en slijmproducerende cellen, de precieze biologische namen hiervoor weet ik niet.
De trilhaarcellen zorgen ervoor dat het slijm dat de slijmproducerende cellen produceren naar de keel wordt verplaatst om doorgeslikt te worden.