Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat houdt de aarde op haar plaats in het heelal?

gvrox
een jaar geleden
Wat bedoel je met "haar plaats" ?
gvrox
een jaar geleden
Jammer dat je niet reageert. Misschien moet ik dan een andere vraag stellen: als dat "iets" dat de aarde op haar plaats houdt er niet zou zijn, wat zou er dan met de aarde gebeuren volgens jou?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Niets. De aarde beweegt en heeft geen vaste plaats.
(Lees meer...)
een jaar geleden
TurfGraver
een jaar geleden
Snap de minnen niet.
Afhankelijk van welk referentie je gebruikt heeft tinus gelijk.
De aarde heeft geen vaste plek in het heelal. De aarde is wel gebonden aan de zon. Door middel van zwaartekracht.
De zon op haar beurt zit dmv zwaartekracht gebonden aan de melkweg. En de melkweg "reist" door het heelal.

Zie de aarde als een atoom wat onderdeel uitmaakt van een eiwit (zon) wat zit op een bacterie (de melkweg) die door de lucht (het heelal) zweeft. We weten niet precies waar het geheel naar toe gaat, maar de zon en de melkweg (en onze "vaste" plaatst dasrin) zijn (voorlopig) een vast gegeven.
(Lees meer...)
Thecis
een jaar geleden
janniearends
een jaar geleden
De aarde was er voor de zon, dus wat hield de aarde toen op haar plaats?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
1) de aarde is gelijk met de zon ontstaan
2) als dat niet zo was, dan zou de aarde geen 'vaste' plek gehad hebben. Dan zou het een zogenaamde 'Rogue planet' zijn geweest. https://en.wikipedia.org/wiki/Rogue_planet
Cryofiel
een jaar geleden
Ik denk dat de zon er iets eerder was dan de aarde. Voor zover ik weet ontstaat de ster het eerst, en klontert de rest van de gas- en stofwolk waaruit de ster ontstond pas later samen tot planeten.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
@Cryofiel
Ja.. en nee. Het ligt er een beetje aan welke definities je voor ster/proto-ster planeet/proto-planeet gebruikt.
Hier de lange uitleg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnestelsel
tinus1969
een jaar geleden
@janniearendts
"De aarde was er voor de zon"
Waarom denk je dat? Ik vind dat echt interessant, waar je dat op baseert.
Thecis
een jaar geleden
Inderdaad interessant idee dat de aarde ontstond voor de zon. Ben ook benieuwd waar dat vandaan komt. We weten nog niet helemaal zeker hoe planeten precies ontstaan (wel in algemene zin, maar de precieze dynamiek nog niet).
Meest aannemelijk is wel dat een ster en de planeten redelijk gelijk ontstaan. Een ster die heel vroeg ontstaat, zal veel stof e.d. weg blazen.
Maar wat het mechanisme ook precies is, planeten rondom sterren lijken meer regel dan uitzondering.
janniearends
een jaar geleden
Niet ontstond, was er.
Thecis
een jaar geleden
@janniearends
Kunt u iets meer uitwijden over wat u bedoelt en de achtergrond van hoe u aan de vraag kwam. Ik vraag dit zodat ik u een goed antwoord kan geven. Ik begrijp namelijk nu dat u denkt / weet dat de aarde er altijd al geweest is? Of begrijp ik dat verkeerd?
TurfGraver
een jaar geleden
Klopt category nog wel?
Of moet het religie worden?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing