Wat vliegt er achter het ruimtestation ISS aan?

Gisterenavond 21 mei 2020 tegen half 11 zagen we het ruimtestation ISS over komen. Tenminste, dat denk ik gezien het tijdstip en de richting en wat ik daarover heb kunnen vinden. Het bijzondere is, dat in precies dezelfde richting en met dezelfde snelheid een even heldere vliegbeweging te zien was, ongeveer een halve minuut later. Deze tweede sateliet, of wat het dan ook was, lichtte een moment heel fel op. Iemand enig idee wat dat geweest zou kunnen zijn, zowel het object op zich als de heldere oplichting? #nieuwsgierig
(Denk niet dat het het ‘treintje’ satelieten van Elon Musk geweest is, die zijn deze dagen niet te zien)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Eventueel deze:
De Japanse ruimtevaartorganisatie JAXA heeft op woensdag 20 mei 2020 met succes een onbemand HTV bevoorradingstuig in de ruimte gebracht. Omstreeks 19u31 Belgische tijd vertrok de 56 meter lange H-2B raket vanop het Tanegashima Space Center waarna het onbemande HTV bevoorradingstuig probleemloos werd uitgezet in een lage baan om de aarde. Op maandag 25 mei 2020 moet deze negende HTV worden vastgemaakt aan het internationale ruimtestation ISS.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank je wel!