Volgens de wetenschap 4,57 miljard jaar en volgens andere die de bijbel volgen ongeveer 6000 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld had in zijn jonge bestaan jaren die veel korter waren dan de huidige jaren, wellicht was een jaar wel een maand nu, dus je vraagt in feite hoe vaak de aarde in zijn bestaan al rond is gedraaid... Dat kon wel eens 10 miljard keer zijn, of 20 miljard keer... Niemand die dat kan zeggen met zekerheid...

Wat ik in werkelijkheid kan zeggen is dat de wereld minstens 50 keer is gedraaid, want daar kan ik van getuigen en de rest is van horen zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een jaar is een jaar dat is gewoon een omwenteling om de zon. Alleen telde een jaar toen meer dagen daar de aarde sneller om zijn as draaide.
Inderdaad tussen de 4,5 en 5 miljard jaar. Dus niet op een jaartje kijken.
Daarom snap ik de uitspraak ook niet: "red de aarde (wereld)" Over welke wereld heeft men het dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze wereld (de Aarde)
bestaat, volgens de wetenschap,
rond de 4.570.000.000 jaren;

anders gezegd: 4,57 miljard jaren; of:
vier-miljard-vijfhonderdenzeventig miljoen jaren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ouderdom_van_de_Aarde

Maar goed;
anderen hebben daar een andere mening over...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schepping