Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Voel je het als je ondersteboven bent in de ruimte?

Ik lag net dus ondersteboven, en voelde het bloed naar mijn hoofd toe stromen. Ik vroeg mij af of je dat in de ruimte ook zou voelen. Stel dat er geen zwaartekracht op je zou werken, ten opzichte van wat sta je dan ondersteboven en voel je dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, er is namelijk geen onder of boven in de ruimte. Onder en boven zijn concepten die enkel gelden als je je op een planeet bevindt. Als je in een ruimteschip bent, zou je nog van onder en boven kunnen spreken, maar dat is als je geen of weinig zwaartekracht ondervindt niet van belang, je kan net zo goed met je voeten gericht naar het plafond gericht zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank. Maar stel nu dat je zweeft door de ruimte (spacewalk), is de definitie van "onder" dan de kracht die het hardst aan je trekt? Of moet ik dit anders zien?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Net wat je afspreekt. Wat aan de andere kant van je voetzool zit kan je ook onder noemen.
Thecis
7 jaar geleden
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding