Area 51 is een topgeheime militaire basis van de Amerikaanse luchtmacht en is gelegen in de Nevada woestijn ten noorden van Las Vegas. De basis ligt niet ver van het Kernwapentestgebied in Nevada waar
honderden kernproeven plaatsvonden.

Vanaf 1955 werd Area 51 voortdurend uitgebreid en gebruikt voor de ontwikkeling van verschillende Black Projects. Black Projects bestonden uit het ontwikkelen en
testen van nieuwe geavanceerde militaire vliegtuigen, zoals de SR-71 "Blackbird", de F-117 Nighthawk Stealth Fighter en de B-2 Stealthbommenwerper. Andere Black Projects zijn onlangs in de openbaarheid gekomen, zoals de Aurora Stealthstraaljager met z.g. scramjettechnologie.

De basis is in het verleden door ufo-aanhangers vaak genoemd als locatie waar de Amerikaanse overheid
buitenaardse intelligente wezens verborgen zou houden, maar dat is de Amerikaanse overheid blijven ontkennen.

Verschillende mensen hebben beweerd kennis te hebben die Area 51 complottheorieën zou ondersteunen. Onder hen bevindt zich Bob Lazar, die in 1989 beweerde dat hij bij Area 51's S-4 werkte waar hij contractueel werd uitbesteed voor het werk aan een buitenaards ruimteschip dat de Amerikaanse regering in haar bezit had. [1] En in een Dreamland documentaire uit 1996, geregisseerd door Bruce Burgess, kwam een interview voor met een 71 jaar oude ingenieur die beweerde dat hij als voormalige medewerker bij Area 51 tijdens de jaren 1950 aan een 'vliegende schijf-simulator' had gewerkt, die was gebaseerd op een schijf uit een neergestort buitenaards toestel. Dit apparaat zou dan gebruikt geweest zijn om Amerikaanse piloten op te leiden.[2]

Er zijn dus een paar mensen die beweren dat ze hebben meegewerkt aan UFO projecten. Of dit als bewijs mag worden gezien is maar zeer de vraag. Misschien hebben deze personen wel andere motieven, om dit soort verhalen naar buiten te brengen. Echt bewijs is er dus niet geleverd.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is wederom geen antwoord op je vraag!

Area 51 is een geheime Amerikaanse basis en niemand hier weet wat daar echt gebeurd.

Dus misschien!