Het heelal is zo groot. Wij zijn slechts een stipje in het heelal. Is het zo dat het heelal ergens eindigt en wat is er dan te zien!?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Wij kunnen dit niet achterhalen, want het heelal is oneindig. En ik begrijp volkomen dat mensen zich dat niet kunnen voorstellen, maar toch is het zo. Wij zijn wat betreft te wetenschap nog niet zo ver gekomen dit na te gaan. Maar het is natuurlijk leuk om je voor te stellen hoe het er uit zou zien (als er een einde is).

Wat mij betreft', is het einde het ''niets''. En in het niets is er dan ook niks. Ik heb een aantal maanden geleden hier nog over nagedacht, en ik denk dat het niets, alles is. En dat het ''niets'' bedoeld is om opgevuld te worden. En dat is de bedoeling van het heelal, om opgevuld te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi, filosofisch antwoord

Andere antwoorden (5)

Dat is de vraag der vragen, de koning der vragen en er bestaat geen antwoord op deze vraag.

Ik denk dat het oneindig is.

Toegevoegd na 16 seconden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/eindigt-heelal.648
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten doen we dit natuurlijk nooit, maar waarschijnlijk is het heelal oneindig.

Dit is voor ons, mensen, niet te bevatten. Wij hebben geleerd dat de voorwaarde van iets bestaands is, dat het een begin en een einde heeft. Alles, écht alles op aarde heeft dat namelijk.
Daarom begrijpen wij niet hoe iets geen einde kan hebben; hoe kun je je dit nou toch voorstellen?
Het heelal is echter toch oneindig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=-URu5xLMtw4

hier een filmje er over
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij mensen zijn gewend alles te structureren, in hokjes en hoeveelheden in te delen. Daardoor kunnen wij hoeveelheden inschatten, en hebben we daar een besef van. Dit is handig in onze wereldz, maar daardoor is het voor een mens heel moeilijk om zich "oneindig" voor te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensheid kan tot ongeveer 14 miljard lichtjaar ver in de ruimte zien. We kunnen niet zeggen dat het heelal daar eindigt. De ruimte verder weg zou wel leeg zijn zonder enige vorm van massa of materie en is dus ook tijdloos. Er is niets maar ze bestaat wel. Elke vorm van materie al was het maar licht kan er in doordringen en dat doet zij ook (licht tegen 300000 km per seconde) Het zichtbare heelal word bijgevolg voortdurend groter. Daarachter is het volledige niets maar er is nog wel ruimte.