Er is maar één stervorm. En dat is Bolvormig.
Onder invloed van de eigen zwaartekracht wordt het altijd een bol.
Reddie
9 jaar geleden
Misschien bedoel je de spectraalklassen van sterren? Ik dacht O, B, A, F, G, K, M, R, N, C, S. De zon zit in klasse G
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat de sterren altijd bolvormig zijn, is zo logisch dat je dit waarschijnlijk al wist !!?
Mijn vermoeden is dat je de verschillende soorten sterren bedoeld, met onderscheid in hun gemiddelde oppervlakte-temperatuur ( ) die de naamvorm bepalen zoals:
Blauw-witte sterren (40.000 graden) Meest heet.
Gele sterren als onze zon (5500 graden) Middel heet.
Rode sterren (2500 graden) Minst heet.
Bruine sterren (100 graden) Koel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je sterrenbeelden bedoeld: Er zitten er (één per maand) twaalf in de dierenriem, en er zijn 88 officiële sterrenbeelden in totaal.