Wat is een goede verrekijker om naar de sterrenhemel te kijken

Het is voor kinders van 10 jaar
ik heb gehoord dat een sterrenkijker een kleiner beeld geeft en ook nog in spiegelbeeld?
En dat heb je waarschijnlijk met een verrenkijker niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou om te beginnen een gewone 'goeie' verrekijker kopen , met twee lenzen.
Je zult al heel wat objecten zien , die je met he blote oog nauwelijks kunt observeren (en is voor observatie van vogels etc. ook handig)
Met veel goeie wil kan je zelfs de ringen van Saturnus zien.
Telescopen moet je leren te gebruiken ...en koop dan ineens een betere . Maar je kan met een telescoop niet zomaar de nachthemel afdweilen op zoek naar willekeurige sterren : Uw resultaat zal dan teleurstellend zijn.
Je moet zo'n ding leren gebruiken en ook de lectuur / software die uiterst handig is om momenten , plaatsen en rotaties te leren zien.
Dus zou ik nu een goeie verrekijker kopen en als de 'passie' er is ineens is (en niet de voorbijgaande vlaag ) een goeie sterrenkijker... maar goeie zijn prijzig.
Op sommige sites kan je wel koopjes doen ...dan zou ik natuurlijk niet wachten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Koop nooit een speelgoed-telescoop : dat is weggesmeten geld. Telescopen zijn geen speelgoed.

Toegevoegd na 2 uur:
Lees misschien dit eens : (link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik een telescoop. Kijk even op deze pagina, wel even naar beneden scrollen.
http://www.jouwaanbieding.nl/