Omdat vallende sterren geen echte sterren zijn maar meteoren die in de atmosfeer terecht komen en dan verbranden.

Toegevoegd na 36 seconden:
Eigenlijk als je het goed bekijkt zijn het juist eerder vallende (delen van) planeten, dan dat het vallende sterren zijn, daar sterren uit gas bestaan...

Toegevoegd na 1 minuut:
Met een leuke bron natuurlijk, dat hoort erbij... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Incompleet en gedeeltelijk verkeerd antwoord. Astroïden en kometen zijn geen onderdeel van een planeet maar zijn indien de condities goed zijn de bouwstenen van een planeet. Daarnaast kan een vallende ster zowel een komeet als astroïd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg toch ook niet dat het delen van planeten zijn, enkel dat het daar meer op lijkt dan op sterren...
Een komeet is trouwens weer iets heel anders. Die komt niet in de atmosfeer terecht als het goed is.
Vallende sterren is de volksbenaming voor meteoren, dus klopt mijn antwoord wel. Maar bedankt voor de - en de uitleg erbij. Is ook eens leuk.

Andere antwoorden (1)

"Vallende sterren" zijn ruimte afval van een MM tot enige kilometers groot, zo gezegde asteroïden en kometen die gevangen worden in de aantrekkingskracht van een planeet, als de condities goed zijn komen die dan ook terecht op het oppervlak van de planeet, maar normaal verbranden die in de dampkring. Vele miljarden jaren geleden gebeurde het overigens wel dat planeten met elkaar in botsing kwamen. Ons zonnestelsel heeft ooit ca. 20 planeten gekend. Bij één zo'n botsing tussen de Aarde en een planeet ter grote van Mars is toen ook onze maan ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel knap dat ze daar toen zo'n mooie foto van gemaakt hebben ;-) (mooie artist impesssion bedoel ik eigenlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het verhaal maar klopt.