Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik hoor net dat vannacht het poollicht mischien is te zien, weet iemand ook welke tijd je dan het beste kunt kijken of is het de hele nacht mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
676

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het poollicht is het beste zichtbaar wanneer het het donkerst is, dus 's nachts. Zit je binnen de poolcirkel en is het winter dan kun je het ook 'overdag' zien. In Nederland is het onder ideale omstandigheden ook zichtbaar en uiteraard alleen 's nachts. Een optiimale tijd is er niet (zolang het maar donker is) en onbewolkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus het poollicht is er altijd, maar er zijn maar weinig momenten dat alles optimaal is om het te waarnemen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het poollicht wordt veroorzaakt door de wisselwerking van geladen deeltjes, afkomstig van uitbarstingen van de zon met het magnetische veld en wisselt dus in sterkte. Onlangs is er een grote uitbarsting geweest waarbij hele wolken materie is uitgestoten. Op het moment dat die aankomt bij de aarde krijg je dit verschijnsel te zien.

Andere antwoorden (1)

Het poollicht is misschien in Nederland te zien, maar dan moeten er geen wolken zijn en dient de omgeving donker te zijn. Ook is een vrij uitzicht naar het noorden vereist. De kans op het zien van het poollicht is klein, omdat het vrijwel in het hele land bewolkt is, meldt weeronline.nl.

Het noordoosten maakt de meeste kans. Daar wisselen sluierwolken en opklaringen elkaar af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat was ook idd mijn vraag, de rest had ik ook gehoord op het nieuws!!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding