Om te overleven zal je dus warmte moeten hebben. En een uitstekende isolatie. Ik denk dat je het best ondergronds kan gaan. En je zal dus een vorm van brandstof bij je moeten hebben. Die moet je dan wel al onder de grond hebben. Want alles wat buiten is wordt hard. En bevroren diesel gas of benzine branden slecht. Flessengas is ook geen oplossing, deze is ook hard en zal niet verdampen. Het hangt er dan volledig van af wat de voorbereidingen zijn geweest om te overleven. Vergeet ook de lucht om te ademen niet. Want deze is aan het oppervlak niet meer aanwezig in de vorm die wij gewend zijn. Deze ligt dus in vaste vorm aan je voeten.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Met zo'n half overgenomen antwoord van een andere website, lijkt dit geen (duidelijk) antwoord op de hier gestelde vraag (meer). Ik vind het erg jammer dat je niet duidelijk(er) bij je antwoord vermeldt, dat je het hebt overgenomen van een ander antwoord van een andere website! Vergelijkbare dingen deed je eerder. Je antwoorden worden er zo niet duidelijker op, terwijl je vaak wel goede informatie geeft.
fremar
10 jaar geleden
In link staat toch de bron van het antwoord,of dit antwoord ook reeds van een andere site komt,dat kan ik niet allemaal nagaan.Heb ook maar een gedeelte overgenomen(leek mij de essentie)om dat de plaats te beperkt is om gans de tekst over te nemen,en ik ga er ook van uit dat wie wat nieuwsgierig is niet te lui is om de bron te openen.
Antoni
10 jaar geleden
Ik vind het geven van de link niet voldoende. Veel antwoordgevers op deze site vermelden in hun antwoord duidelijk, dat (een deel van) hun antwoord van een andere site komt. Duidelijker aangeven, dat je de tekst van je antwoord van een andere site hebt overgenomen, kan heel eenvoudig met het gebruik van aanhalingstekens vóór en na de overgenomen tekst: "tekst van een andere website".
Als je een stomende kop koffie in de koelkast zet, zou die niet meteen afkoelen. Evenzo, als de zon gewoon " uitgeschakeld " ( dat kan eigenlijk fysiek niet) , zou de Aarde blijven warm blijven- althans in vergelijking met de ruimte eromheen - gedurende paar miljoen jaar . Maar wij bewoners aan het oppervlak zouden de kou veel eerder voelen
Binnen een week , zou de gemiddelde wereldwijde oppervlaktetemperatuur dalen onder -20 ° C. In een jaar zou die verder dalen tot -80 ° . De bovenste lagen van de oceanen zouden bevriezen , maar dat ijs zou het diepe water isoleren en het bevriezen tot op de bodem voorkomen voor honderdduizenden jaren . Miljoenen jaren daarna , zou onze planeet een stabiele -273 ° bereiken.

Hoewel sommige micro-organismen in de aardkorst zou overleven , zou het grootste deel van het leven slechts kort bestaan ​​. Fotosynthese zou onmiddellijk stoppen, en de meeste planten zouden sterven na een paar weken . Grote bomen , echter kunnen tientallen jaren overleven , dankzij de trage stofwisseling en substantiële suiker voorraden . Met de voedselketen die gestopt is , zouden de meeste dieren snel afsterven , maar aaseters kunnen nog even leven van dode resten totdat de kou hen gedood .

Mensen kunnen in onderzeeërs in de diepste en warmste delen van de oceaan leven , maar een meer aantrekkelijke optie zouden nucleaire - of geothermische -powered habitats zijn . Een goede plek om te overleven : IJsland. Het eiland verwarmt nu al 87 procent van zijn woningen met geothermische energie.

Natuurlijk , de zon verwarmt niet alleen de aard , maar houdt ook de aarde in een baan . Als zijn massa plotseling verdwenen ( dit is evenmin mogelijk ) , zou de planeet ,als een bal slingerend aan een touwtje dat je plotseling loslaat wegvliegen .
escape
10 jaar geleden
Als de zon ''sterft'', gaat hij niet zomaar uit. Hij gaat uitdijen en inkrimpen, weer uitdijen en dan nog verder inkrimpen. Dit gaat zo door tot de zon niets meer is dan een kleine dwerg. Die uitdijingen zullen de aarde verschroeid hebben, daarmee al het leven uitgeroeid. Het is echter waarschijnlijker dat de mens eerder uitsterft dan dat dit gebeurt.