Zal er leven op een andere planeet bestaan?

Zelf denk ik het wel maar vind ik het vreemd om te bedenken dat ze misschien ook auto's of iets hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar mag je niet aan twijfelen.
Of er leven in ons eigen zonnestelsel is behalve op de Aarde ... is al een vraag waarop men op dit ogenblik niet eens kan op antwoorden , ook niet of er ooit leven was , ook niet of er ooit leven zal zijn.
Wel zijn er behalve de Aarde plaatsen die voldoen aan criteria voor leven. Mars ' kan ' leven bevatten en 'kan' Aards water bevatten ...maar men weet het nog niet. Als er leven zou aangetroffen worden zal het heel ver weg staan van het Aards leven zoals wij dat kennen.
Nog een paar plaatsen in ons zonnestelsel die kandidaten zijn : zoals Europa en Callisto twee manen van Jupiter.
Dit is ons zonnestelsel ...
Slechts 1 van de miljarden zonnestelsels in ons melkwegstelsel. En dan te bedenken dat er volgens raming minstens 100 miljard sterrenstelsels zijn ...of misschien nog meer.
Dit hoeft geen berekening hoeveel de kans is dat er ergens nog mogelijkheid is voor leven : dat is 100 % -1
Bij het bestuderen van nabije exo-planeten komt men tot de vaststelling dat ook daar de kans op leven toeneemt met de dag : zie link.
Maar wij merken niets van andere intelligentie omdat wij gevangen zijn in ruimte en tijd
De dichtsbijzijnde ster na de zon is Alpha Proximus , nog altijd 4.10 lichtjaren van hier.
En alles wat wij observeren in de ruimte is al heel lang achter de rug ,soms miljoenen jaren.... dus wij moeten ons voorlopig schikken naar de Fermiparadox ...die mogelijkheid tot leven heel hoog inschat , zonder het te kunnen constateren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jawel hoor, het is redelijk naïef om te denken dat in het onmetelijke heelal wij de enige zouden zijn.
Of ze ook auto's oid zullen hebben is moeilijk te beantwoorden, het leven kan per slot van rekening net zo goed microscopisch klein zijn en het hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn dat het tot intelligent leven geëvolueerd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Het heelal is zo enorm groot, dat het zeer aannemelijk is dat ergens anders ook een vorm van leven is ontstaan.
Ben het helemaal met het voorgaande antwoord eens. Sterker nog: is het niet mogelijk dat er levensvormen zijn die helemaal niet rechtop op twee benen lopen, nog twee ledematen hebben om dingen mee vast te houden, en een hoofd waar een soort besturingssysteem in zit? Wie weet zijn het wel een heel ander soort wezens, hebben ze ook geen auto's nodig om zich voort te bewegen of föhns om hun haar mee te drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk van niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom denk je dat Koolwitje? Misschien heeft God nog wel meer werelden geschapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ik je niet uit leggen is een gevoel van me.