Klopt het dat als alle inwoners van China tegelijk van een stoel springen, dat de aarde dan uit haar baan geraakt?

Ik heb dat een keer gelezen op zo een site waar allemaal ''domme, onnuttige feiten'' staan. Daarom vroeg ik me af of dat waar zou kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Amadea
12 jaar geleden
Daar kan je al over lezen op GV, zie http://www.goeievraag.nl/vraag/chinezen-tegelijk-vanaf-meter-grond.31832

Het beste antwoord

Er is ooit een experiment uitgevoerd, zie bron. Een grote groep mensen (ruim duizend) sprong tegelijk en veroorzaakte een aardbeving van 1,2 op de schaal van Richter. China heeft 1.331.460.000 inwoners, als zij allemaal tegelijk springen, kan je je voorstellen dat dit een enorme grote aardbeving veroorzaakt (als je ervan uit gaat dat ze allemaal tegelijk springen en tegelijk landen). Of dat als gevolg heeft dat de aarde uit haar baan raakt, is misschien mogelijk, maar de kans dat het lukt om al die Chinezen tegelijk te laten springen en landen is zo klein, dat we daar niet achter kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat dit weer zo"n "broodje aap "verhaal is . Meer en leuke voorbeelden zien , kijk bij "broodje aap ".
Veel plezier!
12 jaar geleden
Puur theoretisch gekeken is dit erg onlogisch, Denk bijvoorbeeld aan een meteoriet die met een inslagkracht van vele kernwapens op de aarde bots. Ook deze zal het niet voor elkaar krijgen de aarde uit haar baan de krijgen.

Wel is het in theorie mogelijk dat wanneer alle chinezen tegelijkertijd springen ze een behoorlijke aardbeving veroorzaken. Maar in de praktijk is ook dit al erg moeilijk, alle chinezen zullen tegelijkertijd moeten springen en tegertijd neerkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
absolute lariekoek!