Zal er ooit een mens een voet op Mars zetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Obama heeft net bedacht de geldkraan richting maan te sluiten. Maar ik denk dat we er ooit nog wel eens gaan komen.

Het beste antwoord

Dat zou heel goed kunnen.

Er zijn al 2 explorers op mars die daar sinds jaren onderzoek doen. Dus het is bewezen mogelijk om daar te komen en (relatief) veilig te landen.

Vanuit onderzoek op de maan weten we dat het ook weer mogelijk is op te stijgen en terug naar de aarde te komen. Nu is Mars natuurlijk verder weg, maar ook weer niet zo ver dat dit met de huidige wetenschap niet zou kunnen.

Naar mijn mening is het waarschijnlijk dat er ooit een mens voet op Mars zet.

Toegevoegd na 3 minuten:
In rusland wordt een test gepland om mensen 500 dagen in isolatie te zetten met elkaar om te kijken wat de psychise gevolgen zijn van het zo'n lange tijd in een kleine ruimte met dezelde mensen opgesloten te zitten. Er zijn dus al redelijk serieuze plannen om naar mars te gaan.

De marssociety gaat zelfs wat verder en praat al over kolonisatie van mars en heeft zelfs een vlag gemaakt voor de planeet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Word allen lid!!

Andere antwoorden (9)

Ja moet wel. Technologie gaat alleen maar vooruit. Lijkt me onvermijdelijk. Tenzij we onszelf uitroeien voor die tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat zal zeker gebeuren. Ik ben er van overtuigd, dat ooit een mens voet op een planeet die om een andere ster draait zal zetten.
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Eh, met deze bewoording lijkt het net of je denkt dat Mars een planeet is die om een andere ster draait...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,Rose beantwoordt de vraag en gaat daarna over op een ander onderwerp,althans,zo interpreteer ik het.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ja, zo had ik het ook gezien, maar dat was niet mijn eerste interpretatie.
rose
14 jaar geleden
tussen er en van had ook gekund
Ja die kans is wel aanwezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Mars is de eerstvolgende stap na de maan. Er zijn al zeer uitgebreide plannen voor, the Mars Society heeft een vrij sterke lobby in de VS, de NASA wil wel maar heeft geen geld, hele goede schrijvers hebben er al prachtige boeken over geschreven. Het gaat er echt van komen, waarschijnlijk zelfs nog wel tijdens ons leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook nog tijdens het mijne?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het niet meemaak, zal ik heel teleurgesteld zijn in de mensheid.
Als de wereld ons nog een tijdje overleeft, dan wel ja. Tegen het einde van deze eeuw.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is niet zoveel moeilijker dan naar de maan gaan, alleen langer en Mars heeft een hogere ontsnappingssnelheid, dus is het teruggaan een stuk moeilijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat lijkt me logisch. En zelfs voet op planeten buiten ons zonnestelsel. De mensheid is 'gedwongen' om ruimtereizen te ontwikkelen. Op een gegeven moment zal de zon ontploffen, dus tegen die tijd moet de mensheid wel weg van de aarde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Only time can tell', 'Qui vivra verra', 'Die Zeit wird es lehren' ofwel 'De tijd zal het leren'.

Maar met de zekerheid van een grote waarschijnlijkheid zit dit er wel in. Maar hoe lang dit nog gaat duren ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is technisch haalbaar. Sterker nog, het is al jaren technisch haalbaar, en het had al een onderdeel van onze geschiedenis kunnen zijn, als de NASA niet ineens een stuk minder financiering had gekregen.

Ik verwacht het zeker voor het eind van deze eeuw, en zal teleurgesteld zijn als het niet gebeurt tijdens mijn leven.

Maar behalve geld moeten we ook deze gedachte zien te overwinnen, want die is in een boel gebieden nog altijd te invloedrijk:

"Dat God de aarde heeft geschapen voor ons om op te leven, en niet ergens anders in het heelal."

Het heelal is er. Maak er gebruik van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Inderdaad, SNE! Men zegt ook wel eens dat de aarde de wieg van de mensheid is. Dat klopt. En het is niet de bedoeling dat je voor altijd in je wieg blijft...!
Natuurlijk gaan we naar Mars.

De maanwedloop is al geweest, maar China, Japan en zelfs India staan te trappelen om de eerstvolgende unieke ruimtereis te organiseren.

Kwestie van tijd (en geld) dus :)