Dat is natuurlijk niet makkelijk te zeggen. Die grens is namelijk helemaal niet scherp te stellen, de atmosfeer van de aarde gaat langzaam over in de ruimte als je hoger gaat.

Kármánlijn, is een denkbeeldige schil op 100 km hoogte, die wordt meestal beschouwd als de grens tussen atmosfeer en de ruimte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de buitenste atmosfeer definieert als het begin van de ruimte dan is het per definitie als volgt. Volgens de Amerikanen begint dat op 50 mijl (circa 80 kilometer), volgens de Fédération Aéronautique Internationale op 100 km. Het is een kwestie van definitie want er is geen harde grens.

In de definitie van de dampkring is de exosfeer de buitenste laag van de dampkring die nog voor het luchtledige van de ruimte zit. deze begint ergens tussen de 700 en 800 km.