Antwoorden (14)

Leven zoals wij dat kennen, nee
maar er zijn misschien wel organismen
Nee, dat is nog niet bekend. Zodra er leven wordt ontdekt op andere planeten, zal de media daar bol van staan en zal het niemand ontgaan.
Nee, er is in het helal nog geen ander leven ontdekt dan op onze aardkloot.
Dat lijkt op zich van niet, maar als je bedenkt dat ons zonnestelsel maar ergens op het randje ligt van een melkwegstelsel met 100 miljard sterren, waarvan wij er maar een paar 1000 kunnen zien, en dat er nog veel meer melkwegstelsels zijn. Dan zou het best wel eens kunnen dat er ergens net zo’n planeet als aarde is.
Daarom wordt er onderzoek naar gedaan met behulp van zoektochten en uitnodigingen aan buitenaardse beschavingen. Door zoektochten is er al leven op Mars gevonden; er leven bacteriën daar. En een uitnodiging sturen is gedaan met radiosignalen, tot nu toe is er niet beantwoord, dat kan betekenen dat het of nog niet aangekomen is of dat het leven daar niet ver genoeg ontwikkeld is.
Het radiosignaal wat verstuurd is met de Arecibo telescoop is oorspronkelijk in binaire codes gedaan, met enen en nullen, maar als je de enen vervangt met zwarte hokjes komt er een plaatje uit waar veel informatie op staat als: de arecibo telescoop, twee dna strengen, een mens, ons zonnestelsel met de zon en het accent op de derde planeet vanaf de zon, die staat hoger dan de anderen. En de rest zijn onder andere hoeveel mensen er op aarde wonen, boven aan de cijfers 1 tot en met 10 en wat scheikundige symbolen hier.
AWM
We zijn net begonnen met radio. De eerste signalen zijn pas enkele tientallen lichtjaren gevorderd. Dat schiet niet zo op.
De lichtsnelheid is zo traag!
Hoewel men er naarstig naar op zoek is,weet men datnog niet! Er wordt wel vermoed dat er leven mogelijk is,maar bewezen is het niet!
De verkenning van het heelal is eigenlijk nog maar net begonnen en de mensheid zit hier nog echt in de beginfase. We hebben nog maar zo weinig ontdekt en gezien.

Voor mij is het een kwestie van tijd dat er soortgelijke planeten als de onze worden ondekt. Zeker gezien de grote van het heelal die voor ons oneindig lijkt, zo groot!

Of er ooit intelligent leven ondekt gaat worden is natuurlijk niet te voorspellen, maar dat er elders ook evolutie plaats vind is mogelijk, dus dan bestaat er een kans op intelligent leven.

De volgende stap voor de mensheid zal de kolonisatie zijn in de ruimte. Er komt een moment dat onze aarde onleefbaar wordt, de zon zal er een keer mee ophouden. De noodzaak om onze techniek af te stemmen op het vinden van leefbare planeten zal groter worden en om er te komen al helemaal.
Nee, dat weten we nog niet.
Wist je nog niet dat we dat nog niet weten?
Zodra dit wel het geval zal zijn, zullen de media er bol van staan, dat zal je echt niet missen.
De KANS dat we ontdekken dat het bestaat wordt steeds groter.

en de *waarschijnlijkheid* dat we uniek en alleen zijn wordt steeds kleiner,

Maar aangetoond is er nog niks,

wat het wel lekker spannend maakt:)
De waarschijnlijkheid mag wel groter worden volgens hierboven, maar de waarschijnlijkheid is nog wel heel erg klein. Kleinder dat jij in 2010 in ider kwartaal de staatsloterij en de jackpot wint. Dat is zoiets al de kans dat Pasen en Pinksteren op een dag vallen.
Nee. De voornaamste reden dat we dat niet weten is dat we dat heelal niet van dichtbij kunnen bekijken.

Met de recente ontdekkingen van exoplaneten en de waarschijnlijkheid van vloeibaar water op Europa (maan van Jupiter) wordt tegenwoordig wel vaker aangenomen dat er eigenlijk wel leven moet zijn op andere plaatsen in het heelal. In tegenstelling tot een paar decennia geleden.

Dit is echter allemaal speculatie. En bekijk het ook eens van deze kant: Tot we iedere kubieke centimeter universum hebben uitgekamd (en dan hopen dat we in staat zijn iedere mogelijke vorm van leven als zodanig te herkennen) kunnen we niet met zekerheid zeggen dat er geen leven is buiten de Aarde. Immers: als we een andere planeet zouden bezoeken en daar geen leven aan treffen kunnen we daar alleen uit concluderen dat DAAR geen leven is. We weten immers uit ervaring dat een planeet wel degelijk leven KAN hebben.

maw: we weten pas zeker of er leven is op andere planeten als we dat daadwerkelijk vinden.
Statistisch weten we dat zeker... Er worden zoveel exoplaneten gevonden iedere dag... Er moeten er meer zijn hier in dit heelal... De mens is niet alleen...

Dus statistisch moet het er zijn... Maar bewijzen hebben we niet en ontmoeten zullen we ze ook niet... Helaas...

Maar nu hoef je nooit meer een reden te hebben om je eenzaam te voelen...
Nee, maar er zijn aanwijzingen dat het leven spontaan ontstaat, zelfscheppend noem ik dat maar het moet nog bewezen worden en dat is lastig.
Als je notie neemt van de evolutietheorie van Darwin en "het wiskundig oneindige heelal". Dan kan het niet anders dan dat er leven is elders in het heelal! Dit geld ook voor het soort leven waar jij aan denkt. "Alles kan" als je het met oneindig vergelijkt. Helaas is de mensheid momenteel beperkt tot het zoeken van water in het heelal.
Wij kunnen de oneindigheid, !eindig! vatten via de wiskunde.
Op TED staan een hoop filmpjes over leven. Erg interessant. Op aarde vinden mensen op de meest bizarre plaatsen leven. Er is een bacterie die leeft in batterijzuur, er zijn bacterien die alleen kunnen leven in andere organismes. De kans dat zo'n bacterie heeft kunnen evolueren is dus heel grof gezegd kwaardraat-keer zo onwaarschijnlijk als onze eigen evolutie, en toch zijn we er ooit tegenaan gelopen.

Er is leven dat in vacuum kan leven, er is leven dat in de druk van diepe troggen kan leven, enzovoorts.

er zijn al veel aanwijzingen dat er op Mars bacterien hebben bestaan (of misschien nog steeds!!).

We denken vaak dat de aarde zeldzame omstandigheden heeft waar leven door kon ontstaan. Zoals al vaker gezegd is, is het heelal zo groot dat er nog miljoenen planeten moeten zijn met dit soort kenmerken, maar wat ik dus probeer te zeggen, is dat als we in alle extreme condities op aarde bacterien enzo vinden, en de bouwstenen van dat leven liggen door het hele universum voor het opscheppen, er waarschijnlijk heeeeel veel soorten leven zijn.

Met andere woorden: Waarschijnlijk BULKT het heelal van het leven.